Безбедносна проверка

Безбедносна проверка

Согласно националните и меѓународните усвоени регулативи, превезувањето течности во авион е ограничено. Овие регулативи се превентивен одговор на новите закани на цивилното воздухопловство.

Овие регулативи обезбедуваат поголема безбедност за патниците и заштита на цивилното воздухопловство од акти на незаконско постапување, спречуваат терористички напади со течни експлозиви и гарантираат дека безбедносните мерки во ЕУ се унифицирани. Регулативата ги ограничува течностите што патниците можат да ги носат по безбедносните контролни пунктови на аеродромите, а потоа и кон авионот. Се однесува на сите летови кои заминуваат од аеродромите во ЕУ, без оглед на нивната дестинација или потеклото на превозникот.

Овие правила важат само за рачен багаж. Патниците сепак можат да носат мали количества производи за лична нега во нивниот рачен багаж (парфеми, креми, гелови, итн.), под услов пакувањата да не надминуваат повеќе од 100 ml и да може лесно да се стават во проѕирна пластична кеса (тежина: еден литар). Патниците мора да ги покажат течностите што се складирани на овој начин на безбедносниот пункт и да ги достават за безбедносни проверки. Одредени исклучоци се дозволени, како на пример за лекови и храна потребна за време на лет, вклучително и храна за бебиња.

Дополнително, правилата бараат од патниците да ги соблечат палтата и јакните на безбедносните контролни пунктови и од нивниот рачен багаж да ги извадат преносливите компјутери и поголемите електрични уреди. Регулативата исто така ги утврдува и максимално дозволените димензии за рачниот багаж (56x45x25cm), со можност за одредени исклучоци како што се за музички инструменти.

ЗАБРАНЕТИ ПРЕДМЕТИ ВО РАЧЕН БАГАЖ  Пиштоли (реплики на пиштоли и пушки, пиштоли за играње, имитација на оружје), ножеви, ножици, палки, запаливи експлозивни материјали, боци за пропан и / или бутан, жични музички инструменти, опрема за риболов, се некои од предметите што забранети за во патничката кабина во авион.

Може да носите некои од овие предмети само во вашиот регистриран багаж, но задолжително е да го пријавите кај аеродромскиот персонал за регистрација на патници и багаж, пред почнување на процесот на регистрација. Тие предмети ќе бидат проверени од страна на нашиот персонал за обезбедување пред багажот да биде испратен во авионот и пред да биде соодветно означен, согласно воздухопловните регулативи за такви предмети.

Во случај да имате намера да превезете пиштол или друго оружје, иако поседувате соодветна лиценца/дозвола, мора да го известите персоналот за регистрација на патници и багаж за тоа.

За повеќе информации во врска со забранетите предмети, или доколку се двоумите или имате прашања, ве молиме консултирајте се со авиокомпанијата или туристичкиот агент за дополнителни детали.

Ве молиме имајте предвид дека наведените забранети предмети не се сите опасни материјали кои се забранети за во патничката кабина во авион. Подолу е дадена комплетната листа на забранети предмети за превезување во рачен багаж.  

ЛИСТА НА ЗАБРАНЕТИ ПРЕДМЕТИ
 

ЗАБРАНЕТИ ПРЕДМЕТИ ВО РАЧЕН И ВО РЕГИСТРИРАН БАГАЖ

Дополнително, бидете информирани дека одредени предмети не се дозволени за превезување ниту во рачен ниту во регистриран багаж. Експлозиви, муниција, запаливи материи, огномети, пиротехника, бензини, хемиски и радиоактивни материи, корозивни супстанции, киселини, спрејови за аеросол, гас за самоодбрана, солзавец, кибрит и други опасни предмети, како што се магнетизиран материјал или надразнувачки материи, се строго забранети за носење во авион на било кој начин.

Домашни миленици

Од патниците се бара да ги направат сите неопходни подготовки во врска со транспортот на домашни миленици, како што се снабдување со соодветна документација, пред нивното патување. Како по правило, домашните миленици се транспортираат во специјално обезбеден простор на карго-багажникот. Авиокомпаниите вообичаено дозволуваат мали домашни миленици да се превезуваат во патничката кабина (како на пр. кучиња, мачки, птици). Домашниот миленик треба да се превезува во соодветен кафез или кошница со водоотпорно дно. Транспортот на домашни миленици се наплаќа дополнително согласно тарифите применливи за дополнителен багаж. За детали, ве молиме да ја контактирате вашата авиокомпанија или туристичкиот агент.

Оружје

При регистрација, доколку патниците имаат било какво оружје, задолжително треба да го пријават и тоа може да се превезува само во посебно заклучено место за складирање, под надлежност на пилотот. За детали, ве молиме да ја контактирате вашата авиокомпанија или туристичкиот агент.

Совети за безбедност

Ве молиме, не го оставајте вашиот багаж без надзор. Не пакувајте опасни и забранети предмети во вашиот багаж и не превезувајте багаж на други лица. Не треба да се земаат предмети од непознати лица, за секој обид за таква активност треба веднаш да се извести релевантниот персонал на шалтерот за регистрација на патници и багаж.

Корисни информации

Продавници и ресторани
Продавници и ресторани

На аеродромот ќе најдете голем број на ресторани, продавници за сувенири, винска продавница, бесцаринска продавница, тобако...

Паркинг
Паркинг

Меѓународен Аеродром Скопје располага со сопствен паркинг простор....

Информации за летови
Информации за летови

Информации за пристигнување и заминување на летови на Меѓународниот Аеродром Скопје во реално време

Често поставувани прашања

До/од Меѓународниот Аеродром Скопје има редовен автобуски превоз за патници којшто поминува и застанува на клучни автобуски постојки низ градот Скопје и пристигнува до аеродромот. Со овој автобуски превоз управува компанијата V2V Transporter. Возниот ред на автобусот се подготвува според распоредот на летови  на Меѓународниот Аеродром Скопје. Билетот во една насока за автобускиот превоз чини 180 денари. Повеќе информации можете да најдете во делот Водич за патници на веб-страницата, односно на Автобус.

Меѓународниот Аеродром Скопје работи 24/7. Рестораните и кафулињата како Cakes & Bakes, Café In, Burger King и Need Stop им се постојано достапни на патниците; бизнис-салонот (PrimeClass CIP Service) нуди комфор 24/7, а бесцаринската продавница (ATU Duty Free) е отворена согласно летовите и нуди широк асортиман на производи.

Пријавувањето на патниците на шалтерите за пријавување патници и багаж почнува 180 минути (3 часа) пред закажаното време на полетување (STD) наведено на вашиот авионски билет. Времето на затворање на шалтерот за пријавување на аеродромот е најдоцна 60 минути пред закажаното време на полетување наведено на вашиот авионски билет.
Од почетокот на пандемијата со ковид-19, поради барањата за различни патни документи наметнати од различни земји, ТАВ Македонија апелира патниците да пристигнуваат на аеродром 3 часа пред полетување.

За информации во врска со летовите, следете ја веб-страницата на Меѓународниот Аеродром Скопје, во делот Пристигнувања и/или Заминувања, каде што сите промени во распоредот на летови се обновуваат во реално време, односно како што ни пристигнуваат информациите од авиокомпаниите.

Доколку Ви се потребни итни дополнителни информации за Вашиот лет, можете да го контактирате Шалтерот за информации на телефонскиот број: +389 2 3148 333, кој работи 24/7.

На патниците им е дозволено да носат предмети за кои не се наплаќа како што се: палто, 1 чадор или бастун, 1 женска чанта, 1 камера или двоглед, 1 корпа за носење на новороденче, 1 пар патерици или слични протетички помагала, медицинска опрема од која патникот е зависен, соодветна количина храна за бебиња.

Во врска со висината на надоместоците за багаж, Ве молиме контактирајте ја авиокомпанијата со која летате, бидејќи секоја авиокомпанија има своја политика и правила за багаж.

Ако имате специфични прашања во врска со дозволени/недозволени предмети во багажот, поставете го Вашето прашање до нашиот Оддел за односи со клиенти, на следниот е-мејл: customer.mk@tav.aero

 

Во случај на изгубен или оштетен багаж, веднаш упатете се во Одделот за изгубен багаж, кој е лоциран близу до лентите за подигнување на багажот, односно во зоната за Пристигнувања во државата и по Пасошка контрола, а пред Царинска контрола. 
Нашите вработени ќе ви изготват записник за изгубен/оштетен багаж, со кој потоа ќе се обратите до вашата авиокомпанија. Доколку ви е потребно да го контактирате одделот за изгубен багаж, пишете ни на: lostbaggage@tav.aero 
За изгубени/најдени предмети во авион, контактирајте нé на истиот мејл: lostbaggage@tav.aero 
Ако изгубите или најдете личен предмет во аеродромската зграда, веднаш пријавете или на Шалтерот за информации или пак кај вработените од обезбедувањето, а доколку сте веќе заминати од аеродромот пишете ни на lost.property@tav.aero   
Сите детали на: http://skp.airports.com.mk/.../airpo.../page/lost-luggage-mk

Да. Од 2015 година ТАВ Македонија има воведено бесплатен безжичен, Wi-Fi, интернет на Меѓународниот Аеродром Скопје. Патниците можат преку нивните мобилни уреди да го користат бесплатниот безжичен интернет со едноставно приклучување на безжичната мрежа со име: TAV Airports, без потреба од впишување лозинка.

Вашето возило може да го паркирате на нашиот паркинг без претходна резервација. Оваа услуга е достапна 24/7 на Меѓународниот Аеродром Скопје.
Ценовник за паркинг:
до 1ч.    – 90 ден.    
до 2ч.    – 130 ден.    
2 – 4ч.    – 250 ден.    
4 – 8ч.    – 400 ден.    
до 24ч.    – 700 ден.    
За повеќе информации за паркинг услугите, ве молиме кликнете на Паркинг.

Да. Меѓународниот Аеродром Скопје има посебно означени паркинг-места за лицата со инвалидитет и паркингот за нив е бесплатен. Со покажување на сообраќајната дозвола и легитимацијата за инвалидитет на Шалтерот за наплата на паркинг, лоциран во терминалната зграда, нашите вработени ќе го поништат паркинг-билетот и лицето со инвалидитет автоматски ќе биде ослободено од плаќање паркинг. Доколку сите паркинг-места за лицата со инвалидитет се зафатени, паркирајте се на обично место и следејќи ја истата постапка ќе бидете ослободени од плаќање паркинг.
За повеќе информации за паркинг услугите, ве молиме кликнете на Паркинг или на http://skp.airports.com.mk/mk-MK/passenger-guide-mk/page/-passengers-with-disabilities-and-passengers-with-reduced-mobility-prm-mk-

За патување со миленик во авион потребно е патниците да ги обезбедат сите потребни документи и вакцини за животното пред да тргнат на пат. За подетални информации обратете се во авиокомпанијата со која летате:

https://en.aegeanair.com/travel-information/special-assistance/traveling-with-pet/

https://www.airserbia.com/en/information/ancillary-services/traveling-with-your-pets/about-the-service

https://www.turkishairlines.com/en-us/any-questions/traveling-with-pets/

https://www.croatiaairlines.com/Travel-info/Special-passenger-categories/Animals

https://www.qatarairways.com/en/baggage/animals.html

https://www.austrian.com/Info/Flying/TransportationAnimals

https://www.flypgs.com/en/write-to-us/a0j58000000NHWFAA4#sf-1

https://www.flydubai.com/en/

https://www.lot.com/

https://www.flyedelweiss.com/EN/prepare/flight-preparation/animals-travelling/Pages/general-information.aspx

 

Wizz Air не дозволува домашни миленици во авион, со исклучок на кучиња водичи кои придружуваат лица. За овие кучиња е неопходно да се достават соодветни документи за патување.

https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/travel-information/baggage

Да. Меѓународниот Аеродром Скопје има Служба за помош на патници со попреченост и патници со намалена подвижност – PRM. Службата каде што може да се најде оваа бесплатна услуга, се наоѓа веднаш до Шалтерот за информации, во терминалната зграда. Како личност со намалена подвижност (PRM) се подразбира секое лице чија подвижност е намалена поради физичка попреченост (сензорна или локомоторна), интелектуален дефицит, возраст, болест или друга причина.

Да. На Меѓународниот Аеродром Скопје има просторија за пушење, која се наоѓа во безбедносно-контролираната зона. Просторијата за пушење се наоѓа веднаш до излез број 201, односно од левата страна по пасошка контрола и по пунктот за безбедносен преглед.
Покрај собата за пушење, патниците можат да ги користат и отворените тераси од кафетериите кои се наоѓаат на влезот во терминалната зграда на аеродромот.
Пушењето е забрането во останатиот дел од терминалната зграда.

Во случај на општи прашања за кои не ви е потребен итен одговор, жалби или пофалби, пишете ни на customer.mk@tav.aero Тоа е нашиот Оддел за односи со клиенти, од каде во најкус можен рок ќе добиете одговори на Вашите прашања.